Startbijeenkomst

Het Inwonersberaad is op zaterdag 15 maart van start gegaan. 120 deelnemers gingen met elkaar in gesprek over dat wij zij belangrijk vinden voor de toekomst van Wageningen. De centrale vraag is: Hoe gaan wij in de toekomst van A naar B in Wageningen?

Samen hebben de deelnemer de de agenda voor de rest van het beraad bepaald. Ook hebben zij al een start gemaakt met het uitwerken van de agenda.

De deelnemers gingen vol enthousiasme met elkaar in dialoog. Best een uitdaging, want zo’n 20 procent van de deelnemers spreekt gen Nederlands. Dus het vroeg wat geduld. Maar de deelnemers kwamen er goed uit.

Het inwonersberaad gaat met de volgende onderwerpen aan de slag:

1.Veiligheid / Safety

2.Gedrag / Behaviour

3.Fiets / Bicycle

4.Openbaar Vervoer / Public Transport

5.Bereikbaarheid / Access

6.Duurzaamheid / Sustainability

7.Toegankelijkheid / Accessibility

8.Duidelijkheid / Clarity

9.Betaalbaarheid / Affordability

10.Educatie / Education

Op 2 april komen de deelnemers weer bij elkaar. We kijken er weer naar uit!

Woordwolk startbijeenkomst Inwonertop Wageningen

Peiling van de initiële voorstellen

In de middag is er aan voorstellen gewerkt op grote mindmap vellen. Daarna hebben we een peiling gedaan om te kijken wat we met elkaar het meest belangrijk vinden. Hieronder zie je de bestikkerde vellen.

Tussenbijeenkomst 2 april

Op woensdagavond 2 april kwam het Inwonersberaad voor de tweede keer bij elkaar. Dit keer in Huis van de Wijk Ons Huis. We werden gastvrij ontvangen op deze fijne locatie.

Meer dan 100 deelnemers zijn verder gegaan met de voorstellen die tijdens de startbijeenkomst, de Inwonerstop, zijn gemaakt. Eerst is er met de hele groep gekeken naar de voorstellen van de top. Wat willen we hiermee, moeten we klusteren? Groepen samenvoegen of juist splitsen? En wie wil waar aan werken?

Het was een drukke bedoening. Groepen deelnemers gingen bij elkaar op bezoek om te kijken of ze onderdelen wilden verdelen. Dus aan het begin van de avond zaten de tafels lekker vol. Dat werd allemaal vlot met elkaar geregeld, waardoor de deelnemers vervolgens weer in kleinere groepen aan de gang konden.

In het tweede deel van de avond hebben de deelnemers bepaald wie zij op 12 april, tijdens de inspiratie- en informatiemarkt willen spreken. Dan komen er (ervarings) deskundigen. Deelnemers bepalen namelijk zelf wie dat zijn!

Ook is er een informatieboekje uitgedeeld, waarin deelnemers meer informatie kunnen vinden over de gemeente Wageningen.

Er is hard gewerkt en deelnemers gingen enthousiast naar huis. “We zitten helemaal in de flow’ riepen er een aantal bij het vertrek.

We kijken weer uit naar de volgende bijeenkomst!

Voor 12 april wordt de lijst met inspiratoren op de website geplaatst. 

Tussenbijeenkomst 2 april

Dit zijn de 14 gevormde werkplaatsen:

1.1 Veiligheid / Safety

1.2 Veiligheid / Safety

2.1 Gedrag / Behavior

2.2 Gedrag / Behavior

3.1 Fiets / Bicycle Veiligheid

3.2 Fiets / Bicycle

4. Openbaar vervoer / Public transport

5.1 Bereikbaarheid / Access

5.2 Bereikbaarheid / Access

6.1 Duurzaamheid / Sustainability

6.2 Duurzaamheid / Sustainability

7. Toegankelijkheid / Accessability

9. Betaalbaarheid / Affordability

10. Educatie / Education

De Inspiratiecarrousel

Zaterdag 12 april is de inspiratiecarrousel. Hiernaast zie je de aanwezige inspiratoren. Het kan zijn dat er nog namen wijzigen of bijkomen.

Tijdens de lunch kunnen deelnemers ambtenaren van de gemeente Wageningen in gesprek. Hieronder zie je wie er komen.

De inspiratoren van 12 april.

Hier komt het resultaat van de Inwonerraad